4:53 PM Când familia nu va mai fi întemeiată pe Taină, oamenii vor fi o turmă de fiare destrăbălate | |
Ştie vrăjmaşul că plăcerea pământească, pentru cine umblă după ea, are drăceasca putere să desfacă pe om de dragostea Lui Dumnezeu şi să i-o întoarcă spre plăcerea a orice altceva afară de Dumnezeu. Prin urmare, dacă mai avem inima prinsă de ceva de pe pământ, stăpânitorul lumii acesteia încă ne mai tine legați în împărăția lui, de vreme ce dragostea noastră către Dumnezeu încă n-a ars şi ața aceea.
Ştiind aceasta „fariseii s-au apropiat de Iisus, ispitindu-L: se cuvine oare ca bărbatul Iisus îi provoacă la Lege. Ei răspund în sensul îngăduirii care a dat-o Moise, cu carte Iisus reîntăreşte căsătoria la rostul ei de la începutul zidirii. Iisus nu putea pogorî raţiunile creaţiei din „motivele” lui Moise. Deci, căsătoria, dacă ar fi trăită de soţi la valoarea şi cuviinţa ei de Taină, ar da şi roade vrednice de Tainele Lui Dumnezeu. Dumnezeu a ridicat omul la cinstea de colaborator al Său în lume (I Corinteni 3,9; II Corinteni 6,1,4). Dacă în Taina cununiei cei doi sunt o singură făptură, atunci „această făptură ce „Odrasle pentru Dumnezeu!” (Maleahi 2,15). Răspunsul Revelaţiei e simplu şi Fiarele uitau sălbătăcia lor la picioarele sfinţilor. Sălbătăcia din om e însă robie de fiară. Creşterea omului la posibilităţile sfinţeniei, ieşirea omului la odihna „libertăţii fiilor Lui Dumnezeu”, atârnă hotărât şi de atitudinea căsătoriţilor faţă de căsătorie, fiindcă sfinţii sunt şi roadele căsătoriei, iar ei, mulţi sunt „aleşi”, tocmai din cauza atitudinii religioase a părinţilor, mai înainte de-a îi naşte. Când familia nu va mai fi întemeiată pe Taină, oamenii vor fi o turmă de fiare destrăbălate.
„Ucenicii certau pe cei ce-i aduceau”. „Iisus văzând aceasta s-a supărat şi le-a zis: Iată o supărare a Lui Iisus: supărarea că pruncii nu-s lăsaţi, de mici, să vie la Iisus. E lucru ştiut că din copilărie aduce omul înclinarea pentru Dumnezeu, indiferentismul sau necredinţa. Rar când e altfel. Copilăria e intervalul vieţii mai apropiat de sfinţenie, mai capabil de credinţă. Şi oricum, în orice domeniu, „credinţa” e factorul pe care se clădeşte şi pe care se contează. Dacă acest factor primordial e înclinat dintru început spre Dumnezeu, vom avea „credinţa în Dumnezeu”, dacă e înclinat împotriva Lui, vom avea „credinţa în necredinţă” şi rar se aud cuvintele îndoielnicului de odinioară: „Cred Doamne, ajută necredinţei mele!” Filosofia, oricare filosofie, se bazează pe factorul primordial al credinţei în raţiune, credinţa în ştiinţă, etc. Împărăţia Lui Dumnezeu e făgăduită copiilor, oamenilor ce o primesc fără discuţie, ca şi copiii, oamenilor ce au venit la Iisus de copii. Ştim însă că, indiferent cum e dirijată educaţia copiilor, tot Dumnezeu e Tatăl sufletului şi cele ce le lucrează educaţia pe dinafară, pot fi zădărnicite de cele dinlăuntru. Conştiinţa e un grai de altă natură de cum poate vorbi omul. Cu toate că lucrurile pot să se desfaşoare şi în favoarea necredinţei, totuşi Dumnezeu rânduieşte fiecărei generaţii libertatea de a se decide. Mare e răspunderea celor ce opresc copiii de la Iisus: „Mai bine şi-ar lega de grumaz o piatră de moară şi s-ar arunca în mare!” (Marcu 9,42)
Extras din Predica Părintelui Arsenie Boca, Prislop | |
|
Alte articole
Părinte, ce să fac să mă mântuiesc? |
Inima de mamă |
Dumnezeu nu este un tonomat, ci un mod de viețuire |
Pr. Ioan Istrati - O gogoașă caldă cu zahăr poate aduce mai multă bucurie decât o casă nouă |
Nu putem șterge lacrimile lumii, dar putem să îi iubim cu iubirea răstignită a Lui Hristos |
Total comentarii : 0 | |