„Din păcate, noi am pierdut această corelație dintre botezul nostru personal și Învierea Lui Hristos. Punem prea mult accent pe ceea ce ține de aspectele exterioare ale credinței, pe superstiție, pe anumite ritualuri, care nu ne ajută să pătrundem în Taina Învierii Lui Hristos.
Părintele Episcop a precizat că slujbele Bisericii trebuie înțelese a fi mai mult decât simple ritualuri:
„Ele nu țin de exteriorul vieții în Hristos, ci de partea cea mai profundă, lăuntrică, a vieții noastre în Hristos. Slujbele Bisericii sunt ca niște proptele care ne ajută să pătrundem în taina credinței noastre.”
În acest sens, ierarhul a profitat de ocazie pentru a combate ideea foarte răspândită că e mai importantă „credința din inimă” decât frecventarea Bisericii
„Să nu-i credeți pe toți seculariștii care vă spun că acum a venit vremea să ne repliem înspre noi înșine și că a fi credincios, înseamnă doar a trăi credința în inima noastră, a fi om bun, a avea lumina în suflet. Este fals!”
Viața spirituală nu este ceva ce se petrece strict în interioritatea omului, ci presupune și o relație cu Dumnezeu, iar aceasta se împlinește în cadru liturgic și prin Sfintele Taine.
„Dacă noi nu avem nevoie de Hristos din Împărtășanie, pe care Îl primim într-un cadru liturgic, nu mai are niciun sens ceea ce El spunea, că fără Trupul și Sângele Lui, nu putem moșteni viața veșnică.
Viața veșnică nu este o teorie. Este lupta noastră, efortul în a ne îndumnezei. Nu putem să ne îndumnezeim firea, decât prin Sfânta Împărtășanie și rugăciune” - a adăugat Preasfințitul Părinte Ignatie
Viața în Dumnezeu este mai mult decât teorie, este Cuvânt devenit Trup și faptă
„Canonul 66 al Sinodului VI Ecumenic ne dă îndemnul ca în intervalul de timp dintre Duminica Învierii și Duminica lui Toma, creștinii să stea în biserică, să citească neîncetat Sfintele Scripturi și să se îndestuleze cu Sfintele Taine.
Este minunat că acest canon leagă citirea Scripturilor de hrana cu Sfânta Împărtășanie. Sunt două realități pe care noi nu le putem desprinde una de cealaltă.
Primii creștini trăiau mult mai adânc aceste relații profunde între Scriptură și Împărtășanie, între Taina Botezului și Taina Învierii Lui Hristos.”
El ne dă puterea ca și noi, prin exercitarea libertății noastre, să ne bucurăm de roadele pe care Hristos le-a adus prin Învierea Sa."
(Sursa: Basilica.ro)
|